
Elenian asiakaskirje päätyi asiakkaillemme inhimillisen virheen vuoksi
Elenian palveluliiketoiminnan yhtiö Elenia Oy tuottaa Tampereen Energia Sähköverkko Oy:lle asiakaspalvelua yhtiöiden välisen kumppanuuden mukaisesti.
Maanantaina 22. syyskuuta Elenialla tapahtuneen inhimillisen virheen vuoksi Tampereen Energia Sähköverkon asiakkaat saivat sähköpostiinsa Elenian sähköisen uutiskirjeen. Valitettava virheellinen uutiskirjeen lähetys johtui vahingosta asiakastietojen poiminnassa. Vastaavan vahingon tapahtuminen on nyt estetty.
Asiakasyhteystiedoista uutiskirjeen lähetyksessä oli mukana asiakkaan etu- ja sukunimi sekä sähköpostiosoite. Kyseiset tiedot on poistettu uutiskirjejärjestelmästä. Tampereen Energia Sähköverkko Oy:n asiakkaiden ei tarvitse tehdä mitään tapahtuneen vuoksi.
– Olemme erittäin pahoillamme tästä inhimillisestä virheestä ja pyydämme anteeksi Tampereen Energia Sähköverkon asiakkailta heidän saamansa Elenian sähköisen uutiskirjeen aiheuttamaa hämmennystä ja sen mahdollisesti aiheuttamaa huolta. Tampereen Energia Sähköverkko Oy ja Tampereen Energia -konserni ovat saaneet Elenialta selvityksen tapahtuneesta heti maanantaina. Olemme esittäneet pahoittelumme ja anteeksipyyntömme myös heille. Olemme tehneet kaikki korjaavat toimenpiteet ja varmistaneet, ettei vastaava voi toistua, kertoo Elenia Oy:n varatoimitusjohtaja Ville Sihvola.
Tietosuojasta
Jos olet saanut Elenian sähköisen uutiskirjeen, tapahtuneella ei ole ollut sinuun muuta vaikutusta kuin että olet saanut kyseisen uutiskirjeen. Henkilötietosi eivät ole vaarantuneet. Katsomme, että tapaus ei ole aiheuttanut sinulle riskiä.
Sinun ei tarvitse tehdä mitään tapahtuneen vuoksi. Jos tapaus aiheuttaa kysymyksiä liittyen henkilötietojesi käsittelyyn, voit olla yhteydessä Tampereen Energia -konsernin tietosuojavastaavaan: tietosuoja@tampereenenergia.fi.
Tampereen Energia Sähköverkko ja Elenia käyvät huolella läpi kaiken tapahtuneeseen liittyvän.