Jos sähkölaskusi on jäänyt maksamatta, saat jatkossa maksumuistutuksen samaan kanavaan, mihin olemme lähettäneet alkuperäisen laskun. Käytännössä saat maksumuistutuksen sähköisesti, jos sinulla on käytössä sähköinen jakelukanava, kuten e-lasku, verkkolasku, sähköposti, Kivra tai OmaPosti. Jos olet saanut laskun paperisena, tulee myös muistutus jatkossakin paperipostina. 

Olemme ottaneet käyttöön sähköisen maksumuistutuksen, koska se tarjoaa helpon ja nopean tavan reagoida maksamattomaan laskuun. Samalla tuemme ympäristöystävällisiä valintoja, kun kirjepostin määrä vähenee.

Muutos koskee sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaitamme, joilla on käytössä sähköinen laskutuskanava.

 Muistutusten lähettäjä ei tässä yhteydessä muutu, vaan maksumuistutuksemme tulevat edelleen yhteistyökumppaniltamme Ropolta. Jos olet saanut maksumuistutuksen ja sinulla on kysyttävää siihen liittyen, olethan yhteydessä Ropon asiakaspalveluun.

Avainsanat: laskutus