Sähköisten palveluidemme kirjautuminen on uudistunut

Kun kirjaudut sähköisiin palveluihimme ensimmäisen kerran, sinua pyydetään tunnistautumaan. Sen jälkeen pääset jatkamaan käyttäjätilillesi. Jatkossa voit kirjautua sisään joko käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi tai verkkopankkitunnuksillasi tai Mobiilivarmenteella.

Näin helppoa OmaLiittymän käyttö on

1

Kirjaudu sisään

Valitse haluamasi palvelu: Uusi sähköliittymä tai liittymän muutos. Täytyä tarvittavat tiedot liittymäprojektillesi.

2

Käsittelemme tilauksesi

OmaLiittymä-palvelussa voit lähettää suoraan viestejä sekä toimittaa kaikki tilausta varten tarvittavat dokumentit – sekä tietysti seurata projektisi etenemistä.

3

Kutsu sähköurakoitsijasi projektille

Sähköurakoitsijasi täyttää käyttöönottotilauslomakkeen, kun liittymä on kytkettävissä.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Liittymällä on myös toinen omistaja. Unohdin lisätä liittymän toisen omistajan tilauksen tietoihin. Miten toimin?

Kutsu muut omistajat mukaan projektillesi OmaLiittymän Osapuolet-välilehdeltä. Kutsu menee heille  sähköpostiin. Heidän tulisi seurata sähköpostissa olevaa kutsulinkkiä ja tunnistautua palveluun (tunnistautumistapana pankkitunnukset tai mobiilivarmenne). Sitä kautta muut omistajat pääsevät mukaan projektillesi.

Miten lisään sähköurakoitsijani projektille?

Kutsu sähköurakoitsijasi mukaan projektillesi OmaLiittymän Osapuolet-välilehdeltä. Kutsu menee heille  sähköpostiin. Hänen tulisi seurata sähköpostissa olevaa kutsulinkkiä ja tunnistautua palveluun (tunnistautumistapana pankkitunnukset tai mobiilivarmenne). Sitä kautta hän pääsee mukaan projektillesi.

Miksi sähköurakoitsijani täytyy kutsua mukaan projektille?

Sähköurakoitsijasi täyttää liittymän käyttöönottotilauslomakkeen OmaLiittymässä, ja vain sähköurakoitsija voi tehdä sen.

Kutsuin sähköurakoitsijan projektille, mutta hän ei päässyt rekisteröitymään palveluun urakoitsijana. Mitä tehdä?

Kun olet kutsunut sähköurakoitsijasi projektille, hän näkyy  OmaLiittymä-projektillasi kutsuttuna ja kutsu on mennyt hänelle sähköpostiin. Hänen tulisi seurata sähköpostissa olevaa kutsulinkkiä ja tunnistautua palveluun (tunnistautumistapana pankkitunnukset tai mobiilivarmenne). Sitä kautta hän pääsee mukaan projektillesi.

Miksi projektille täytyy lisätä asemapiirros?

Asemapiirros tarvitaan, jotta tilauksen käsittelijä näkee kiinteistön tarkemman sijainnin.

Voinko tehdä liittymätilauksen asiakkaan puolesta?

Asiakkaan urakoitsija tai edustaja voi tehdä asiakkaan puolesta liittymätilauksen. Loppuasiakas tulee kutsua projektille OmaLiittymän Osapuolet-välilehdellä.

Kuinka sähköliittymätilaukseni etenee?

Tee liittymätilaus OmaLiittymä-palvelussa nettisivullamme. Kun saamme sähköliittymätilauksen, teemme kirjallisen liittymissopimuksen ja lähetämme sen sinulle allekirjoitettavaksi. Kun olet allekirjoittanut sopimuksen ja lähettänyt sen meille, jäämme  odottamaan sähköurakoitsijaltasi käyttöönottotilauslomaketta OmaLiittymä–palvelun kautta. Lomakkeella pyydetään sähköjen kytkentää ja sähkömittarointia. Sähköpääkeskuksen ja liittymiskaapelin on oltava silloin valmiiksi asennettuina, kaapeliojan peitettynä ja kaapelin kytkettynä keskukselle toivottuna kytkentäpäivänä. Lisäksi uusilla mittauksilla on oltava sähkösopimus. Sopimusurakoitsijamme soittaa ja sopii ajankohdan, jolloin liittymä kytketään sähköverkkoon ja sähkömittarit asennetaan.